תחומי עיסוק של המשרד
ביטוח פרטי – החובה והזכות לקבלת מכתב דחייה
חברות הביטוח לא יכולות להפתיע אותך בבית המשפט- חובה עליהן לנמק כל דחייה.
למד כיצד לממש את זכותך ולשמור על הפיצוי שלך.
למד כיצד לממש את זכותך ולשמור על הפיצוי שלך.
חובת מכתב הדחייה של חברת הביטוח – מגן חשוב למבוטח בתביעות ביטוח
האם חברת הביטוח שלך יכולה לטעון מה שבא לה בבית המשפט? ממש לא.
אחת הזכויות המרכזיות שמוקנות למבוטחים במסגרת ביטוחים פרטיים היא הזכות לקבל תשובה ברורה, מנומקת ובכתב מחברת הביטוח בעקבות דרישת פיצוי. זכות זו- שמכונה "חובת מכתב העמדה" או "חובת מכתב דחייה" – אינה סתם נוהל פורמלי. מדובר בכלי מהותי וקריטי שמטרתו להגן על המבוטח מפני טקטיקות התשה, דחיות לא מבוססות או הפתעות לא נעימות בבית המשפט.
מהי חובת מכתב הדחייה?
כאשר מבוטח מגיש דרישת פיצוי לחברת הביטוח, זו מחויבת לבחון את הדרישה ולהשיב לה באופן ענייני, בתוך פרק זמן סביר, ובכתב. התשובה חייבת לכלול את העמדה המלאה והמפורטת של החברה:
-
האם הדרישה נדחית או מאושרת?
-
אם נדחית- מהי עילת הדחייה?
-
אילו סעיפים בפוליסה משמשים בסיס לסירוב?
-
האם יש צורך במסמכים נוספים?
למה זה חשוב כל כך?
כי מרגע שחברת הביטוח השיבה למכתב הדרישה- היא מוגבלת. כלומר, אסור לה להעלות טענות חדשות במהלך ההליך המשפטי, אם אלו לא הופיעו כבר בתשובתה המקורית.
לדוגמה, אם חברת הביטוח דחתה את התביעה בנימוק של "אי גילוי", היא לא תוכל במהלך המשפט להוסיף פתאום טענה חדשה, כמו "הפגיעה אינה מכוסה בפוליסה".
ולא פחות חשוב – אם החברה כלל לא עונה למכתב הדרישה, היא עלולה לאבד את זכותה להתגונן בטענות מהותיות בהמשך.
מה קורה כשחברת הביטוח לא עומדת בחובתה?
בתי המשפט בישראל מתייחסים בחומרה למחדלים של חברות ביטוח בעניין זה. הנה מספר פסקי דין חשובים:
-
ת"א 54032-04-13 ר.א. נ' כלל- בית המשפט קיבל את טענת משרדנו, ומנע מחברת הביטוח להעלות טענות חדשות שלא הופיעו בתשובה למכתב הדרישה.
-
ת"א 32132-11-14 א.פ. נ' כלל- נדחתה בקשת חברת הביטוח להגיש חוות דעת נגדית, משום שלא התייחסה למידת הנכות של המבוטח במכתב הדחייה הראשוני.
-
בש"א 163633/08 אלבז נ' הראל- נקבע כי כאשר חברת ביטוח כלל לא מנפיקה מכתב דחייה, אין לה יתרון כלשהו על חברות שכן ממלאות את חובתן, והדבר פועל לרעתה בבית המשפט.
כיצד משרדנו מסייע?
משרד עורכי הדין מרקמן את טומשין מתמחה בתביעות ביטוח מכל הסוגים. אנו:
-
דואגים שחברת הביטוח תעמוד בכל חובותיה כלפי הלקוח.
-
יודעים לזהות ולנצל מחדלים מצד חברות הביטוח לטובת מקסום הפיצוי.
-
השגנו עבור לקוחותינו פיצויים גבוהים במיוחד בדיוק בזכות שימוש נכון בטקטיקה זו- כאשר הצלחנו למנוע מחברות הביטוח להעלות טענות שלא נמסרו כדין.
לתיאום פגישת ייעוץ עם עו"ד ללא התחייבות, נשמח לעמוד לרשותכם בטלפון שמספרו 9774* או באמצעות מערכת הפניות המקוונת באתר.
השאירו את שאלתכם ונשמח לעזור
אנו נחזור אלייך בהקדם
תחומי עיסוק של המשרד