תחומי עיסוק של המשרד
- תאונות עבודה
- נכות כללית
- פטור ממס הכנסה
- אזרחי צוואות וירושות
- נזקי גוף
- נכי צה"ל וכוחות הביטחון
- נפגעי איבה
- רשלנות רפואית
- תאונות דרכים
- תביעות ביטוח וסיעוד
- נדל"ן והתחדשות עירונית
- תביעות ייצוגיות
- הרצאה למימוש זכויות
כללי
איך מגישים בקשה לפטור ממס בשל נכות?
הליך הגשת בקשה לפטור ממס ההכנסה בשל נכות כולל מספר שלבים חשובים. דבר ראשון, יש להצטייד באישורים רפואיים עדכניים המפרטים את המצב הרפואי ואת שיעורי הנכות הרפואית. לאחר מכן, יש למלא טופס בקשה ייעודי שנקרא טופס 1516 ולהעבירו לפקיד השומה באזור המגורים שלכם. הבקשה מועברת לרשות המיסים, אשר מפנה את הפונה לוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי או לצוות מומחים מטעמה לצורך קביעה רשמית של אחוזי הנכות. רק לאחר קבלת החלטת הוועדה ניתן יהיה לדעת האם אכן מתקיים התנאי של נכות בשיעור של 90% ומעלה המזכה בפטור. חשוב להבין כי בקשה לפטור ממס ההכנסה מחייבת תיעוד מפורט והבנה מעמיקה של הדרישות החוקיות. לכן, בעת הגשת הבקשה לקבלת הפטור ממס הכנסה יש לוודא שכל שלב מבוצע בצורה מדויקת, על מנת למנוע דחייה של הבקשה או עיכובים מיותרים.
מי זכאי לפטור ממס הכנסה בשל נכות?
זכאות לפטור ממס ניתנת לפי תנאים מוגדרים בחוק ומיועדת לאנשים הסובלים מנכות רפואית משמעותית. הקריטריון המרכזי הוא נכות רפואית בשיעור של לפחות 90% שנקבעה לצמיתות, או לחילופין נכות זמנית בשיעור דומה לתקופה של שנה לפחות. אחוזי הנכות יכולים להיות מבוססים על מחלה אחת קשה או מספר ליקויים רפואיים שמצטברים לאחוז הנדרש לפי שיטה מתמטית רפואית. הזכאות ניתנת גם לנפגעי תאונות עבודה, חולי סרטן, חולים כרוניים ולפעמים גם לבעלי ליקויים נפשיים. ההכרה בנכות אינה מספיקה בפני עצמה, אלא יש לעבור תהליך פורמלי הכולל הערכת מצב בריאותי ועד לקבלת קביעה רשמית מהרשויות.
אילו מסמכים יש לצרף לבקשה לפטור ממס?
בעת הגשת הבקשה, יש לצרף מסמכים רפואיים מפורטים ועדכניים, כגון דוחות רפואיים מרופאים מומחים, סיכומי אשפוז, בדיקות הדמיה ותוצאות מעבדה רלוונטיות. כל מסמך צריך להיות ברור ומעודכן ככל האפשר. בנוסף לכך, יש למלא טופס 1516 כאמור, לצרף צילום תעודת זהות ופרטי חשבון בנק. מומלץ להוסיף גם מסמכים הקשורים להכנסה השוטפת שלכם, כמו תלושי שכר, אישורי מס ותצהירים במידה ויש הכנסות נוספות. חוסר במסמך אחד עלול לעכב את כל ההליך או להוביל לסירוב. לכן, כדאי לעבור מראש על כל הדרישות שמופיעות באתר רשות המיסים יחד עם עורך דין מנוסה בתחום נזקי גוף.
מה תפקידה של הוועדה הרפואית בתהליך הפטור?
לאחר הגשת הבקשה, השלב המרכזי והמשמעותי ביותר הוא ההופעה בפני ועדה רפואית. תפקידה לקבוע האם המבקש עומד בקריטריונים הבריאותיים שנדרשים לצורך הפטור. חברי הוועדה הם רופאים אשר בודקים את התיעוד הרפואי, מבצעים בדיקה גופנית במקרה הצורך ושוקלים את ההשפעה של כל ליקוי רפואי על תפקודו הכללי שלכם. הוועדה עשויה גם להפנות לבדיקות נוספות או לחוות דעת של מומחים נוספים. הקביעה הסופית של אחוזי הנכות נעשית על פי תקנות מוגדרות מראש והיא זו שתקבע את הזכאות לפטור ממס. לכן, חשוב להגיע מוכנים לפגישה, להבין את סדר הדברים ולוודא שהמידע הרפואי שמוגש אכן תואם למצבכם בפועל.
הגשת בקשה לפטור ממס ההכנסה בליווי עו"ד מקצועי
הליך הגשת הפטור עשוי להיות מורכב ולא תמיד ברור למי שאין ידע משפטי. אנחנו במשרד עורכי דין ונוטריון מרקמן טומשין ושות' מציעים לכם ליווי מלא להגשת בקשה לפטור ממס ההכנסה עם עורך דין מקצועי שיכול לסייע לכם להפחית את הסיכון לטעויות, לדחייה מיותרת או לפרשנות לא מדויקת של הנתונים הרפואיים. עורך דין של המשרד שלנו יכול לסייע לכם באיסוף מסמכים רלוונטיים, בהכנה לוועדה ואף בהגשת ערר במקרה של דחייה. לתיאום פגישה ליום ולשעה המתאימים ביותר לכם – התקשרו עכשיו למספר הטלפון המופיע בראש הדף.
השאירו את שאלתכם ונשמח לעזור
אנו נחזור אלייך בהקדם
תחומי עיסוק של המשרד