דלג לתוכן המרכזי
כיצד נוכל לעזור לך?
כיצד נוכל לעזור לך? *8332
רוצים לקרוא על עוד
תחומי עיסוק של המשרד
לחיפוש מאמרים לפי תחומי עניין

תאונות עבודה

ראיון של עו"ד ליאור טומשין עם דוד רוטנר, דובר עמותת יד שרה

אילו יתרונות יש למוקד המצוקה של עמותת "יד שרה"? צפו בראיון המלא 

עו"ד טומשין: דוד רוטנר הוא דובר עמותת יד שרה. שלום, עמותת יד שרה אני חושב שכולם מכירים את השם הזה, מותג. כמה זמן העמותה קיימת? 

מר רוטנר: יד שרה פועלת כבר 40 שנה, עם יותר מ-100 סניפים ו- 7,000 מתנדבים. כמו שאמרת כל משפחה שנייה, יש כאלה שאומרים כבר 3 מתוך 4 משפחות בישראל, נעזרו ביד שרה, בעיקר בשירות של השאלה של ציוד רפואי. 

עו"ד טומשין: שהילד שבר את הרגל, שהורה נפל, וזקוק לקביים או לכיסא גלגלים או להליכון, יש כתובת. יודעים לפנות ליד שרה. אנחנו יודעים גם שזה לא יעלה לנו, רק משלמים פיקדון שמוחזר כאשר מחזירים את הציוד. 

מר רוטנר: נכון, חשוב לומר שביד שרה יש יותר 150 פרטי ציוד שונים: מוניטור למניעת מוות בעריסה, מחוללי חמצן, מיטות חשמליות לאשפוז בית, ומשאבות חלב לאימהות ועריסות לתינוקות. כדאי מאוד לבדוק ביד שרה אם יש את הפריט המבוקש לפני שרוכשים אותו בכסף מלא. 

עו"ד טומשין: הפריטים האלה אני מניח שנועדו לסייע לאנשים להמשיך לחיות בבית שלהם למרות המצוקה או למרות המגבלה שלהם. 

מר רוטנר: נכון. כל השירותים של יד שרה, המטרה המשותפת שלהם זה לאפשר לכל אדם עם קושי תפקודי להמשיך ולחיות בבית. זה גם יותר נוח מאשר להיות בבית חולים או בבית אבות, נוח לאותו האדם להיות בסביבה הטבעית שלו, נוח לבני המשפחה שמבקרים אותו, וגם זול גם לאותו האדם וגם למדינה. כל השירותים של יד שרה כאמור סובבים סביב הנושא של הבית. אז אם דיברנו על הנושא של השאלה של הציוד הרפואי הציוד שמאפשר להשתחרר מבית החולים, ולהגיע הביתה, מה קורה כאשר אדם לדוגמה נופל בבית, ונמצא לבד? 

עו"ד טומשין: או.קיי. הבנתי שיש לכם פרויקט שנקרא "לחצני מצוקה". 

מר רוטנר: אז ליד שרה יש מוקד מצוקה שפועל 24/7, המוקדנים דוברי כל השפות, ואנשים שמנויים למוקד יש להם לחצן, ובעזרת הלחצן מכל מקום בדירה הם יכולים ללחוץ על הלחצן, והם מתחילים לשוחח עם המוקדן, והם יכולים לתאר את הבעיה שיש להם, אם הם נפלו, ואם הם לא מרגישים טוב, אם הם דואגים לבן או בת הזוג שיצאו, ולא חזרו, סתם רוצים לבדוק שהמכשיר פועל לתת להם את הביטחון. השירות הזה נותן להם את הביטחון העצמי שאם חס וחלילה קורה משהו יש מישהו שהוא ידאג להם, ויזיק עזרה, כן, וגם לבני המשפחה, לילדים. הילדים יכולים לקנות לחצן או ללכת ליד שרה, ולשאול לחצן מצוקה ומשדר מצוקה, והם יודעים שאבא ואימא בידיים טובות, גם כאשר הם לא נמצאים איתם יחד. 

עו"ד טומשין: אנחנו יודעים שיש מנויים כאלה בכל מיני חברות כאלה ואחרות, ולעיתים לאנשים אין כסף לשלם מנוי חודשי. 

מר רוטנר: אפילו אם יש להם כסף לשלם, עדיף להם להתחבר למוקד של יד שרה, כי זה המוקד הכי אנושי שיש. יתרון בולט נוסף במוקד שלנו הוא שאין דמי מנוי חודשי, אין דמי התקנה, אין אותיות קטנות בחוזה לגבי תנאי ניתוק. אדם יכול להגיע לכל סניף של יד שרה; להשאיר פיקדון של 420 שקל, למלא את הטופס, הוא יכול למלא אותו גם בבית, ולקחת את המשדר ואת הלחצן הביתה, להתקין אותו, ולמעשה הוא מחובר למוקד יד שרה. 

עו"ד טומשין: החשש שלי, אם אנחנו כבר הולכים לפתרונות קצה, מה קורה כאשר אדם לא יכול ללחוץ על לחצן המצוקה? נפלתי, איבדתי את ההכרה וכו' 

מר רוטנר: בדיוק בשביל זה פיתחנו חיישן נפילה, שירות חדש ביד שרה, והחיישן למעשה מזעיק את המוקדנים גם אם האדם לא לוחץ. כלומר עצם הנפילה, הפרשי הגובה מפעילים את החיישן, והוא באופן אוטומטי מתקשר למוקד, אם המנוי יכול לדבר כאשר הוא נפל, אז הוא מתאר את הבעיה שלו, אם לא הוא עונה אז למוקדן מופיעים על המחשב כל הפרטים של אותו מנוי. השכנים שיש להם מפתח, הילדים שגרים באזור. אם אפשר להזעיק עזרה קרובה, אז המוקד עושה זאת. אם אין אפשרות אז המוקד מזעיק את מגן דוד אדום, משטרה, מכבי אש, אם יש צורך לפרוץ לבית, אנחנו עושים את כל מה שצריך בשביל להציל ולסייע לאותו לקוח. 

עו"ד טומשין: בעידן שכמעט לכל אחד יש מכשיר סלולרי. אם יש לי מכשיר סלולרי, למה אני צריך לחצן מצוקה? 

מר רוטנר: אתה צריך מכשיר מצוקה של יד שרה, מכיוון שלפעמים אתה נמצא באמבטיה בלי הסלולרי, והלחצן שלנו גם עמיד נגד מים, ולפעמים המכשיר הסלולרי לא זמין. לפעמים במצבי חירום אנשים גם מתבלבלים, וגם אם יש להם חיוג אוטומטי הם מתקשים, לא זוכרים על איזה מספר ללחוץ, אבל אם יש לך לחצן על היד, אתה פשוט לוחץ לחיצה אחת על הכפתור, וישר אתה יכול לדבר עם המוקדן. לפעמים גם, כאשר אדם מבולבל ונמצא בלחץ וקושי, פעמים רבות הוא מתחיל לדבר בשפת האם שלו, מכיוון שבאיזשהו מקום המוח שלו מנותב לשפה הזו, לכן המוקדנים שלנו גם יודעים באיזה שפות הוא מדבר, ויודעים גם לפנות אליו בשפה שהוא ירגיש בה בנוח. 

באופן כללי אנחנו ממליצים למנויים מדי פעם ללחוץ על הכפתור. אנחנו מתקשרים אליהם הביתה, ומבקשים מהם ללחוץ על הכפתור כדי לתת להם את ההרגשה הטובה ואת הביטחון שהם יכולים ללחוץ. אין לנו שום בעיה שאנשים לוחצים רק בשביל לבדוק, ורק בשביל להגיד בוקר טוב או רק בשביל לשאול מה השעה. אולי זאת הייחודיות של יד שרה זה השירות שהוא מעבר. 

עו"ד טומשין: השירות הזה לי, עבורי הוא חדש. כמה מנויים יש לכם? 

מר רוטנר: במוקד יד שרה יש כמעט 20,000 מנויים בכל הארץ, זה שירות שפועל בכל הארץ, ניתן להיכנס לכל סניף של יד שרה, ולהשאיל את המשדר ואת הלחצן, את החיישן נפילה. זה שירות ומכשירים שנמצאים אצל האדם עד 120. 

עו"ד טומשין: ובעצם על כל מנוי יש לכם מספר פרטים שיוכלו לסייע בזמן מצוקה. כמו: השפה שלו, מי השכן, ומי הילדים, ומה הטלפונים שלהם. 

מר רונטר: המחלות שלו, הרופאים שלו, כל המידע שהוא רוצה לתת לנו כדי שאנחנו נוכל לתת לו את השירות המיטבי. 

עו"ד טומשין: כלומר, כשאתה מזעיק ניידת טיפול נמרץ במקרים שצריך, אז אתה יודע גם לתת למגן דוד אדום עוד מידע רלוונטי לטיפול. 

מר רוטנר: אני יכול להגיד להם מאיזה מחלות הוא סבל וכדומה. ככל שהמוני מוסר לי יותר מידע, כך אני יכול להעשיר את נותני השירות בעזרה ומידע שיכול לעזור ללקוח. 

עו"ד טומשין: אתם נותנים סיוע גם בעניין של מיצוי זכויות? 

מר רוטנר: בין 100 הסניפים של יד שרה ברחבי הארץ יש לנו גם 9-8 מרכזי תצוגה וייעוץ. במרכזי התצוגה וייעוץ יושבים מרפאות בעיסוק, עובדים סוציאליים, אנשים עם המון ניסיון. קודם כל הם מייעצים, נותנים מידע על מכשירים, אביזרים, חפצים מה שנקרא גאדג'טים, שיכולים לעזור לאנשים בבית איך אפשר לדוגמה להרים קומקום, ולמזוג קומקום בלי להרים אותו. איך אפשר לגרוב גרב בלי להתכופף, איך אפשר לכפתר כפתור ביד אחת. וכמובן גם מכשירים יותר גדולים: סוגים שונים של מזרנים נגד פצעי לחץ. כל המידע של מכשירים ואביזרים הכול תחת קורת גג אחת. 

עו"ד טומשין: או.קיי. 

מר רוטנר: חוץ מזה הם יש להם גם את הניסיון ואת הידע לתת מידע על זכויות ממשרד הבריאות, ממשרד הרווחה, מהביטוח הלאומי, מקופות החולים. הם יודעים למי צריך לפנות, על מי צריך ללחוץ, וגם נותנים את ההרגשה טובה של: "כן, זה מגיע לך, ופשוט תמשיך לנג'ס להם עד שייתנו לך את מה שמגיע לך". השירות הזה כמובן ניתן בחינם, וזה מאוד מומלץ. 

גם התצוגה של המכשירים והאביזרים, זה שירות שהרבה פעמים מונע תאונות ביתיות. מעבר לזה אפשר גם להתנסות באביזרים. כלומר במקום שאדם שקיבל המלצה נאמר, יקנה מכשיר בכמה אלפי ₪כדי לעזור להורים שלו ואז אחרי חצי שעה מגלים שהמכשיר לא מתאים. להחזיר את המכשיר לחנות ולקבל את הכסף בחזרה, זה סיפור מההפטרה. לכן באים למרכזי תצוגה וייעוץ, אם אפשר עם אותו אדם שזקוק לציוד, והוא בודק את זה: זה נוח לי, זה נעים לי, זה גבוה לי, זה נמוך לי, יש גם מידע לגבי מחירים וככה הוא יכול לקבל את כל המידע תחת קורת גג אחת. 

טיפ בנושא זכאות לטיפול רפואי מאת עו"ד ליאור טומשין 

חשוב לדעת, לעיתים ניתן לקבל השתתפות בטיפול רפואי ובאבזור רפואי, כאשר אדם מוכר כנפגע עבודה או כנכה צה"ל. מי שהוכר כנכה צה"ל למשל, אם יהיה זה חייל או שוטר או סוהר וכדומה, ונקבע לו דרגת נכות בשיעור של 20% ומעלה, יהיה זכאי לכל טיפול רפואי שצריך על חשבון תקציב משרד הביטחון. גם מי שהוכר כנפגע עבודה יוכל לבקש מימון של איבזור וטיפול רפואי שהוא זקוק לו מהמוסד לביטוח לאומי. 

האפשרות הזו קיימת גם בפגיעות קלות יותר לכאורה, כמו למשל מי שעבד ברעש ושמיעתו נפגעה והוא זקוק למכשירי שמיעה או מי שנפגע ברגל בתאונת עבודה, וזקוק לנעל אורתופדית. אתם לא חייבים לשלם את זה מכיסכם אם הוכרתם כנפגעי עבודה, אלא ביטוח לאומי אמור לממן את זה. אם כבר שילמתם, לשמור את הקבלות, וניתן לקבל החזר. 

מימון של טיפול רפואי נהיה עוד יותר קריטי כשמדובר במחלות קשות. מחלות סרטניות רבות הוכרו בשנים האחרונות כמחלות עקב עבודה. דיברנו על סרטן הריאות וסרטן העור, וגם סרטן כליות וסרטן מוח ולוקמיה וסרטן אשכים וסרטן לימפומה מסוג הודג'קין, ואפילו סרטן השד לאחרונה, המחלות האלו הוכרו כפגיעות בעבודה לבעלי מקצועות מסוימים. 

כולנו יודעים שבמחלות קשות לעיתים התרופות לא נמצאות בסל הבריאות, והמכה על המשפחה מוכפלת. גם התמודדות עם חולי וסכנת המוות, גם טיפולים רפואיים קשים, וגם התמודדות עם העול הכספי של הטיפול. כאשר הלב נקרע לעיתים, כי אנחנו רוצים לתת את המקסימום, ולהאריך את החיים לאנשים שהם ההורים שלנו, שהם בני זוג או ילדים שלנו. במקרים האלה, אם המחלה הוכרה כתאונת עבודה או אם היא הוכרה כמחלה עקב השירות הצבאי, לפחות הבעיה הכלכלית נפתרת- מעבר לקצבה חודשית גבוהה מאוד במחלות הקשות, יש זכות לדרוש גם מימון של הטיפול הרפואי. 

במקרים אחרים חשוב לדעת יש גם עמותות שאוספות תרופות ממשפחות של חולים, שלא עלינו נפטרו, ומעבירות הלאה למי שזקוק. יש גם תכניות מחקריות וניסויים שהשתתפות בהם מבטיחה מימון תרופתי. לסיכום, אם אתם נמצאים במצב כזה, כדאי לבדוק את האופציה להכיר במחלה כפגיעת עבודה או עקב שירות בטחוני, כדאי לבדוק את אופציות המימון השונות לפני שמרימים ידיים, יש מה לעשות. 

יש לכם עדיין שאלות בנושא?
השאירו את שאלתכם ונשמח לעזור
שדה זה הינו חובה
שדה זה הינו חובה
שדה זה הינו חובה
לחיצה על ״שלח״ מהווה הסכמה למדיניות הפרטיות של החברה.
פרטייך נשלחו בהצלחה!
אנו נחזור אלייך בהקדם
המלצות

ברצוני להביע את תודתי והערכתי לטיפול המקצועי והשירות המשפטי שקיבלתי במשרדכם וממך בפרט.
זכיתי להכיר אדם נעים הליכות, קשוב, מקצועי ובעל רצון טוב וכנה לעזור להביא לתוצאות הרצויות.
תודה על התמיכה לאורך כל הדרך, ההכלה והעידוד שאינם מובנים מאליהם כלל.
מאור הפנים שקיבלתי ממך וההתגייסות והרצון לעזור במקצועיות הפיחו בי תקווה שעשיתי בחירה נכונה ושהאור בקצה המנהרה יתגלה.
זמינותך והמענה המהיר שקיבלתי בכל עת נתנו לי תחושה שאני בידיים טובות.
תודה על היותך שליח נאמן עבורי לצד ערכיות דאגה לכל פרט ופרט וכנות שאין כמותה.
מאחל לך המשך עשייה ברוכה בשפע ושגשוג, ובטחוני כי אמליץ עליך ועל משרדכם בעתיד.

קרא עוד
סיפורי הצלחה
קרא עוד
מן העיתונות
קרא עוד
המלצות

ברצוני להביע את תודתי והערכתי לטיפול המקצועי והשירות המשפטי שקיבלתי במשרדכם וממך בפרט.
זכיתי להכיר אדם נעים הליכות, קשוב, מקצועי ובעל רצון טוב וכנה לעזור להביא לתוצאות הרצויות.
תודה על התמיכה לאורך כל הדרך, ההכלה והעידוד שאינם מובנים מאליהם כלל.
מאור הפנים שקיבלתי ממך וההתגייסות והרצון לעזור במקצועיות הפיחו בי תקווה שעשיתי בחירה נכונה ושהאור בקצה המנהרה יתגלה.
זמינותך והמענה המהיר שקיבלתי בכל עת נתנו לי תחושה שאני בידיים טובות.
תודה על היותך שליח נאמן עבורי לצד ערכיות דאגה לכל פרט ופרט וכנות שאין כמותה.
מאחל לך המשך עשייה ברוכה בשפע ושגשוג, ובטחוני כי אמליץ עליך ועל משרדכם בעתיד.

קרא עוד
סיפורי הצלחה
קרא עוד
מן העיתונות
קרא עוד
אולי יעניין אותך
רוצים לקרוא על עוד
תחומי עיסוק של המשרד
לחיפוש מאמרים לפי תחומי עניין
אודות המשרד
פנו אלינו לקבלת
ייעוץ אישי ללא התחייבות

השדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה

שם מלא הינו חובה
טלפון הינו חובה
שדה זה הינו חובה
לחיצה על "שלח" מהווה הסכמה למדיניות הפרטיות של החברה.
פרטייך נשלחו בהצלחה!
אנו נחזור אלייך בהקדם
יצירת קשר ודרכי הגעה למשרד

כמשרד מוביל בייצוג לקוחות פרטיים, מרקמן טומשין ושות' מעניקים שירותים ללקוחות בכל רחבי הארץ, בפריסה ארצית של סניפים:

למימוש זכויותיך בעזרת אחד
ממשרדי עורכי הדין המובילים בישראל

השדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה

שם מלא הינו חובה
טלפון הינו חובה
שדה זה הינו חובה
פרטייך נשלחו בהצלחה!
אנו נחזור אלייך בהקדם