תחומי עיסוק של המשרד
תאונות דרכים
מהם המסמכים הנדרשים לצורך הגשת התביעה בתאונת דרכים
על מנת להגיש תביעה בתאונת דרכים יש להגיע עם מסמכים מסודרים ומפורטים.
בכתבה זו תקבלו את כל הפרטים לגבי מה צריך להביא לעורך הדין על מנת לנהל את התביעה באופן המיטבי ביותר.
בכתבה זו תקבלו את כל הפרטים לגבי מה צריך להביא לעורך הדין על מנת לנהל את התביעה באופן המיטבי ביותר.
אילו מסמכים יש לצרף לצורך הגשת תביעה בגין תאונת דרכים?
כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים, עליו להצטייד במסמכים שונים לצורך הגשת תביעה אל חברת הביטוח או לביטוח הלאומי (במקרים מסוימים). איסוף נכון של המסמכים כבר בשלב הראשוני יכול לחסוך עיכובים, בירוקרטיה מיותרת ולעיתים אף להשפיע על גובה הפיצוי. להלן פירוט המסמכים החשובים שיש להיערך איתם:
1. דו"ח משטרת ישראל על התאונה
זהו המסמך הראשוני והמכריע מבחינת ההוכחה שהתאונה אכן התרחשה, וכן לצורך זיהוי המעורבים בה. הדו"ח כולל:
-
תאריך ומיקום התאונה
-
פרטי כלי הרכב המעורבים
-
פרטי הנהגים והנוסעים
-
מספרי פוליסות הביטוח
-
נסיבות התאונה כפי שתועדו על ידי המשטרה
היכן מקבלים את הדו"ח?
הדו"ח מוכן לרוב מספר ימים לאחר התאונה ונשלח בדואר למעורבים. ניתן גם לגשת פיזית ללשכת התנועה באזור שבו התרחשה התאונה ולבקש עותק.
מה אם אינכם מופיעים בדו"ח כנפגעים?
במקרה ופרטיכם אינם מצוינים בדו"ח, חשוב מאוד לפנות ללשכת התנועה בהקדם ולבקש להוסיף את שמכם כנפגעים – ללא אזכור כזה, ייתכן שתתקלו בקושי מול חברות הביטוח בהמשך.
2. דו"ח רפואי ראשוני
כל טיפול רפואי ראשוני שניתן לנפגע, בין אם בחדר מיון ובין אם במסגרת אחרת, חייב להיות מתועד. דו"ח זה כולל:
-
ממצאים ראשוניים
-
אבחנות רפואיות
-
טיפולים שניתנו
-
המלצות להמשך טיפול או מנוחה
דו"ח זה מהווה בסיס לקביעת הקשר הסיבתי בין התאונה לבין הפגיעות הגופניות, ומשמש את רופא הביטוח, הוועדות הרפואיות ולעיתים אף את בית המשפט.
3. מסמכים רפואיים והוצאות נלוות
ככל שהתאונה גרמה לנזקים מתמשכים, טיפולים רפואיים או פגיעה ביכולת העבודה – חשוב לאסוף ולשמור את כל המסמכים הבאים:
-
דו"חות רפואיים עדכניים
-
תוצאות בדיקות (MRI, CT, רנטגן וכד')
-
חוות דעת רפואיות מרופאים מומחים
-
אישורים על ימי מחלה או חופשת מחלה מהעבודה
-
המלצות לפיזיותרפיה, טיפולים משלימים, מעקבים ועוד
4. הוצאות נלוות (עם או בלי קבלות)
לנפגעי תאונות רבות ישנן הוצאות נוספות שלא תמיד ניתן לאסוף עבורן קבלות, אך הן עדיין מזכות בפיצוי, ביניהן:
-
קבלות עבור תרופות, ציוד רפואי, אביזרי עזר וכו'
-
הוצאות נסיעה לטיפולים רפואיים (גם עבור מלווה או קרוב משפחה)
-
הוצאות על מטפלת, עוזרת בית, בייביסיטר או כל עזרה אחרת בבית
-
הוצאות עקיפות שנגרמו כתוצאה מהפגיעה
-
אובדן הכנסות – יש להגיש תלושי שכר לפני ואחרי התאונה
האם חובה לצרף את כל הקבלות?
לא. אין חובה להגיש את כל הקבלות או המסמכים כדי לקבל פיצוי. בתי המשפט וחברות הביטוח מכירים בכך שלעיתים לא ניתן לשמור כל קבלה או להוכיח כל הוצאה באופן פורמלי. במקרים רבים ניתן לטעון לנזק גם בהסתמך על עדות, נסיבות, ושיקול דעת של בית המשפט או שמאי נזקים רפואיים. עם זאת, ברור שככל שמוגשים יותר מסמכים – כך מתעצמת האפשרות למצות את מלוא הפיצוי.
השאירו את שאלתכם ונשמח לעזור
אנו נחזור אלייך בהקדם
עברתי תאונה לא פשוטה והייתי די אבוד.
לא ידעתי מה הזכויות שלי ומה מגיע לי, ואז המליצו לי על עורך הדין הזה – ואני כל כך מרוצה שבחרתי בו!
מהרגע הראשון הוא היה מקצועי, אמין וזמין לכל שאלה ובירור שהיו לי. הוא השקיע זמן להסביר לי כל שלב, נתן לי תחושה שאני בידיים הכי טובות, וגרם לי להאמין שאצליח לקבל את מה שמגיע לי. בסופו של דבר, בזכות הנחישות והמקצועיות שלו, קיבלתי פיצוי שאפילו לא חשבתי שאקבל. אני ממליץ בחום לכל מי שמוצא את עצמו במצב דומה לפנות אליו. באמת עורך דין מדהים עם לב ענק!
תחומי עיסוק של המשרד