כעורך דין לתאונות עבודה המייצג מול המוסד לביטוח לאומי מזה למעלה מ-20 שנה, בוועדות רפואיות ובבתי הדין לעבודה, חשוב לי ואני פועל לכך שכל אחד מלקוחותינו יקבל את התגמולים המקסימליים המגיעים לו
מרקמן טומשין ושות' הוא המשרד הגדול והמוביל בייצוג לקוחות מול המוסד לביטוח לאומי, באמצעות צוות של כ-70 עורכי דין.
אנו מעניקים יחס אישי וצמוד ללקוחותינו, ועושים כל מאמץ להשיג עבורם את הפיצוי המרבי, בשיתוף פעולה מלא עם הלקוח, ב-10 סניפים מראש פינה ועד אילת.
אנו בעלי מעמד מוביל מבחינה מקצועית, מייצגים במאות הליכים משפטיים בבתי הדין לעבודה בכל שנה. הניסיון והיקף הפעילות המשמעותיים מעניקים לנו יתרון של ממש ביכולת להשיג לכל לקוח את התוצאה הטובה ביותר.
בכלל זה אנו מעניקים שירותי ייצוג לנפגעי תאונות עבודה – החל משלב הגשת התביעה, עובר בייצוג בבתי הדין לעבודה כאשר תביעה נדחית ועד לייצוג בוועדות הרפואיות ובעררים לוועדה רפואית עליונה ולבית הדין לעבודה על שיעור הנכות.
פגיעה בעבודה יכול שתהא אירוע תאונתי נקודתי ויכול שתהא נזק בריאותי שהתגבש אצל המבוטח במהלך שנות עבודתו. אנו מייצגים לקוחות בכל סוגי הפגיעות, כגון: מחלות סרטניות, אירוע לב, אירוע מוחי, התפרצות סוכרת, פגיעה נפשית, פגיעות ומחלות שנגרמו למבוטח במהלך שנות עבודתו כתוצאה מתנאי העבודה (מיקרו טראומה) – ובתוך כך פגיעות אורטופדיות (צוואר, גב, כתף ברך ועוד), ליקוי שמיעה, מחלות ריאות ועוד.
למשרד מרקמן טומשין ניסיון עשיר של אלפי תביעות מול המוסד לביטוח לאומי בבתי הדין לעבודה, במקרים של דחיית התביעה. בהליכים אלה הגענו להצלחות רבות, הנובעות מהידע הניסיון וההיכרות המעמיקה שלנו עם ההיבטים המשפטיים והרפואיים של פגיעות בעבודה.
גם לאחר שאנו חוצים עם המבוטח את המשוכה הראשונה של שלב ההכרה בפגיעתו, אנו ממשיכים ללוות את הלקוח בשלב קביעת הנכות ע"י הועדה הרפואית. אף בשלב זה קיימות סוגיות משפטיות שונות ומגוונות כגון: נכויות זמניות, נכה נזקק, ניכוי מצב קודם, ניכוי מאזן השפעות, תקנה 15, קביעת בסיס השכר לצורך גובה הפיצוי, צורך בהגשת ערר לועדה רפואית לעררים, ערעור לבית הדין לעבודה ועוד. על מנת להתמודד בהצלחה עם סוגיות אלו ולמקסם את התגמולים המגיעים למבוטח, נדרשים ידע משפטי ומיומנות רבים.
פגיעה בעבודה יכול שתהא אירוע תאונתי נקודתי ויכול שתהא נזק בריאותי שהתגבש אצל המבוטח במהלך שנות עבודתו.
מטרת הביטוח לנפגעי עבודה הינה לפצות עובדים אלו שנפגעו בעבודה ובתוך כך, לשלם את שכרם בתקופת אי הכושר שלאחר הפגיעה, להעניק טיפול רפואי בחינם ובמידה ונותרה למבוטח נכות, כתוצאה מאותה פגיעה, לפצותו במענק חד פעמי או בקצבה חודשית לכל ימי חייו, זאת בהתאם לאחוזי הנכות שיקבעו ע"י הועדה הרפואית שבפניה יופיע ותדון בעניינו.
פעמים רבות, המוסד לביטוח לאומי דוחה תביעות להכרה בתאונות עבודה.
הדחיה יכולה להיות בטענה כי אין די ראיות לעצם התרחשות האירוע או האירועים הנטענים, בטענה כי אין קשר סיבתי רפואי בין האירוע הנטען לבין הנכות שנגרמה, בטענה שהמבוטח כלל לא סבל מאי כושר עבודה בשל האירוע, בטענה שיהוי, בטענת התיישנות – ועוד שלל טענות אפשריות.
היוועצות בעורך דין בשלב מוקדם של ההליך, תאפשר להגיש את התביעה בדרך הנכונה, בצירוף הראיות התומכות בה ותוך הימנעות מטעויות שיוכלו להקשות על ההכרה בתאונת העבודה בהמשך.
בהתאם לחוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב] תשנ"ה – 1995, נפגע בעבודה שנכותו הרפואית מעל 9% ופחותה מ – 20%, זכאי למענק חד פעמי. נכה מעבודה שנכותו הרפואית הינה 20% ומעלה, זכאי לקצבה חודשית ולכן האינטרס של המבוטח הוא לחצות את רף ה – 20% בכדי להיות זכאי לקצבה חודשית וכאן נשאלת השאלה, האם נכה עבודה שנקבעו לו מס' נכויות המזכות כל אחת במענק בלבד, יכול לצרפן כדי לקבל קצבה חודשית?
התשובה על פי סעיף 12 לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז – 1956 היא שניתן לצרף נכויות אלו באמצעות תביעה נפרדת לצירוף דרגות נכות, רק כאשר מתקיימים שני תנאי סף כדלקמן:
התנאי הראשון הוא שכתוצאה מאופיין המצטבר של הנכויות צמצם המבוטח בדרך קבע את הכנסתו מעבודה בלכל הפחות 50%.
התנאי השני הוא שלפחות אחת מהנכויות נמוכה מ – 20% ושצירופן יגיע ל – 20% ומעלה, באופן שיזכה את המבוטח בקצבה במקום מענק ולא משנה אם הנכויות הינן בגין תאונת עבודה או בגין מחלת מקצוע.
לשם הדוגמא: ניתן לצרף למשל שלוש נכויות מפגיעות עבודה שונות בשיעור של 10% כל אחת או למשל שתי נכויות, האחת בשיעור 20% והשנייה בשיעור 10%. מצד שני, לא ניתן יהיה לצרף שתי נכויות מפגיעות שונות בשיעור 10% כ"א, שכן לפי חישוב שיטת הנכות המשוקללת (ולא אריטמטית) הקבועה בסעיף 11 לתקנות, צירוף שתי נכויות כאמור מביא ל – 19% נכות בלבד.
מעבר לזכאות בקצבה במקום מענק, יתרון נוסף הטמון בהליך צירוף הנכויות הוא שהבסיס לחישוב תגמולי הנכות המצורפת הכוללת, יחושב לפי הפגיעה בעבודה, בה היה בסיס השכר של המבוטח הגבוה ביותר מבין הפגיעות.
על פי החוק ותקנות הביטוח הלאומי, מבוטח שנקבעה לו נכות רפואית בשל תאונת עבודה זכאי למענק חד פעמי או קצבה קבועים הנגזרים משיעור הנכות ומשיעור שכרו של המבוטח גם אם הוא ממשיך בעבודתו הרגילה ואין כל פגיעה בהיקף עבודתו ובשכרו. עקב עקרונות סוציאליים עליהם מושתתים החוק והתקנות, על פי תקנה 15, מבוטח שכתוצאה מתאונה כאמור נפגע באופן קבוע בשכרו, קיימת לועדה הרפואית סמכות להעלות את נכותו בשיעור של עד מחצית מגובה נכותו הרפואית וכך נכות בשיעור של 10% יכולה לעלות באמצעות תקנה 15 עד ל – 15% ונכות בשיעור 20% יכולה לעלות עד ל – 30%. יחד עם זאת, לא ניתן באמצעות תקנה 15 לעבור מנכות הנמוכה מ – 20% ומזכה במענק לנכות השל 20% ומעלה המזכה בקצבה. השיקולים שיובאו בחשבון לצורך הפעלת תקנה 15 הם: שיעור הנכות, אופי העבודה, השפעת הנכות על ביצועה, שיעור הירידה בשכר וגילו של המבוטח בעת הפגיעה.
על פי תקנה 17, כאשר נקבעה למבוטח נכות רפואית בשיעור של לכל הפחות 20%, הרי שגם אם במועד בדיקתו ע"י הועדה לא חלה ירידה בשכרו, הרי שאם נגרמה ירידה כאמור, תוך 5 שנים מיום החלטת הועדה, הוא רשאי להגיש תביעה חדשה רק לצורך הפעלת תקנה 15. ההיגיון שעומד מאחורי תקנה זו, הוא שבהתאם לדינמיקת שוק העבודה, פעמים רבות הירידה בשכר אינה מיידית ולעיתים אף חולפות מס' שנים עד להתהוותה.
מעבר לקצבת הנכות המשולמת למבוטח שנכותו הרפואית הצמיתה, כתוצאה מפגיעה בעבודה, הינה בשיעור 20% ומעלה, הרי שמבוטח הסובל מנכות בשיעור 75% ומעלה (כולל תקנה 15), בין אם מדובר בנכות מתאונה אחת ובין בין אם מדובר בנכויות מצטברות מפגיעות שונות בעבודה, עשוי להיות זכאי לקצבה מיוחדת נוספת. גם מבוטח ששיעור נכותו בין 65% ל – 74% עשוי להיות זכאי לקצבה זו ובלבד שכתוצאה מנכותו קיים אצלו קושי בהליכה.
שיעור הקצבה המיוחדת נקבע בהתאם למוגבלותו של המבוטח בתפקודו היומיומי (על פי 4 רמות שנקבעו בתקנות) או באפשרותו ליסוע בתחבורה ציבורית. גובה הקצבה המינימלי הינו כ – 2,500 ש"ח לחודש והמקסימלי הינו מעבר ל – 8,000 ש"ח לחודש.
המשרד נותן מענה רחב בתחומי עיסוק מגוונים וזאת מתוך רצון להעניק שירות מקיף ואיכותי.
לשם קבלת תגמולים מהמוסד לביטוח לאומי בגין פגיעה בעבודה, לאחר תקופת דמי הפגיעה, יש להוכיח כי הפגיעה שאירעה מהווה תאונת עבודה, וכי נותרה נכות בשל אותה פגיעה.
מידע ועצות במגוון תחומי העיסוק של המשרד
אנו מזמינים אתכם לקרוא על ההצלחות שלנו
בעקבות עתירה שהמשרד הגיש לבג"ץ המוסד לביטוח לאומי נדרש לשנות את תקנות ההיוון לפיהן מחושב הסכום שנפגע עבודה יוכל לקבל אם ברצונו להוון את קצבתו. מדובר בהליך שהיו לו השפעות עמוקות על ההיוון, והגשתו הביאה למינוי ועדת וינוגרד.
הליך זה סייע לציבור לקבל סכומי עתק ושינה סדרי עולם שהיו נהוגים במשך עשרות שנים.
לקוח שסבל מפגיעה כתוצאה ממיקרו טראומה קיבל כ70% אחוזי נכות למרות שפרש חמש שנים טרם הופעת הבעיה.
המשרד יצג ומייצג עשרות אלפי לקוחות מכל רחבי הארץ במטרה להביא למימוש זכויותיהם מול הגופים השונים, לרבות המוסד לביטוח לאומי, מס הכנסה, קצין התגמולים, חברות ביטוח וכו'. בשל היכולות של המשרד ארגונים רבים ממליצים לחבריהם להיעזר בשירותינו, וזאת בנוסף ללקוחותינו הרבים אשר ממליצים למכריהם לפנות אף הם לייצוג על ידינו.
כמשרד מוביל בייצוג לקוחות פרטיים, מרקמן טומשין ושות' מעניקים שירותים ללקוחות בכל רחבי הארץ, בפריסה ארצית של סניפים: