תחומי עיסוק של המשרד
- תאונות עבודה
- נכות כללית
- פטור ממס הכנסה
- אזרחי צוואות וירושות
- נזקי גוף
- נכי צה"ל וכוחות הביטחון
- נפגעי איבה
- רשלנות רפואית
- תאונות דרכים
- תביעות ביטוח וסיעוד
- נדל"ן והתחדשות עירונית
- תביעות ייצוגיות
- הרצאה למימוש זכויות
תאונות עבודה
מועד הגשת התביעה במקרה של תאונת עבודה
לעיתים רבות תזמון התביעה עשוי להשפיע על כמות התגמולים שיתקבלו בגינה.
מיד לאחר תאונת העבודה על הנפגע להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי על מנת להכיר בו כנפגע עבודה.
את התביעה יש להגיש תוך 12 חודשים מהיום שבו ארעה תאונת העבודה או התפרצה מחלת המקצוע. במרבית המקרים ניתן להגיש תביעה גם לאחר שעברו 12 חודש, אולם במקרה כזה ישלם המוסד לביטוח לאומי לעבר רק עבור 12 חודשים רטרואקטיביים לפני הגשת התביעה ולא מיום התאונה.
תביעה להכיר בעובד כנפגע בתאונת עבודה תוגש באמצעות טופס הנקרא "הודעה על פגיעה בעבודה ותביעה לתשלום דמי פגיעה" ותיחתם ע"י העובד והמעביד.
התביעה מובאת בפני "פקיד תביעות" של המוסד לביטוח לאומי, שמתפקידו להחליט אם הפגיעה תוכר כתאונת עבודה אם לאו. לצורך החלטתו רשאי פקיד התביעות לבצע חקירה ולגבות עדויות, הן מן הנפגע והן מעדים נוספים. חקירות אלו נעשות בדרך כלל במקרים של התקפי לב, אירוע מוחי, מחלות מקצוע ובמקרים של מיקרוטראומה.
מומלץ להתייעץ בטרם מסירת עדות עם עורך דין לתאונות עבודה
אם הוזמנת למסור עדות בפני חוקר של המוסד מומלץ כי תתייעץ עם עורך דין המתמחה בתאונות עבודה בטרם מסירת העדות. עדות זו עשויה לחרוץ את גורל התביעה.
אם הכיר פקיד התביעות בתביעה תשלח לנפגע תאונת העבודה הודעה על כך, והוא זכאי לקבל דמי פגיעה מן המוסד כנגד הצגת תעודות מחלה לנפגע בעבודה. בהמשך העובד יהיה זכאי להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות באמצעות טופס הנקרא "בקשה לקביעת דרגת נכות ולתשלום גמלת נכות מעבודה", על מנת שועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי תיבחן האם בגין תאונת העבודה נגרמה לעובד נכות רפואית זמנית או צמיתה.
לא הכיר פקיד התביעות בעובד כנפגע תאונת עבודה רשאי העובד להגיש תביעה לבית הדין לעבודה להכיר בו כנפגע עבודה (כנפגע מתאונת עבודה או ממחלת מקצוע). תביעה לבית הדין לעבודה תוגש תוך 12 חודשים מיום קבלת ההחלטה של פקיד התביעות.
השאירו את שאלתכם ונשמח לעזור
אנו נחזור אלייך בהקדם
תחומי עיסוק של המשרד