דלג לתוכן המרכזי
כיצד נוכל לעזור לך?
כיצד נוכל לעזור לך? *8332
רוצים לקרוא על עוד
תחומי עיסוק של המשרד
לחיפוש מאמרים לפי תחומי עניין

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בתחום רפואת האף אוזן גרון

ענף רפואת האף אוזן גרון כולל בין היתר מתן טיפול במקרים של מומים ומחלות בפה, בלוע, באוזניים, בדרכי הנשימה, בבלוטת התריס, בראש ועוד. כל התנהלות רפואית בלתי סבירה בעת אבחון ו\או טיפול בבעיות אף אוזן גרון, תהיה עשויה להיחשב כרשלנות רפואית ולהוות עילה להגשתה של תביעה משפטית.

אף אוזן גרון (א.א.ג), הוא ענף רפואי העוסק בטיפול בבעיות ובמחלות שונות במערכות האף, האוזן, הגרון, הראש והצוואר. הרופאים העוסקים בתחום זה נקראים 'רופאי אף אוזן גרון', ובחלקם הם אחראים לביצוע ניתוחים מורכבים כמו הצמדת אוזניים, תיקון מחיצות עקומות באף, ניתוחים מיוחדים לתיקון נזקים בעור התוף, השתלות של מכשירי שמיעה, הסרת גידולים שהתפתחו במיתרי הקול ועוד.

אבחון וטיפול במחלות אף אוזן גרון

אבחונן של מחלות אף אוזן גרון יתבסס על תשאול רפואי מקיף של המטופל, לצד פענוח רפואי מקצועי של בדיקות שונות (במידה והיה צורך בהן) המתבצע ע"י הרופא המטפל. שיטת האבחון הבסיסית ברפואת האף אוזן גרון היא הסתכלות ישירה אל תוך חללי האוזן, האף או הגרון. שיטה אחרת היא לקיחת דגימה של הפרשה באמצעות משטח גרון. במידת הצורך, יכולות להתבצע בדיקות אבחון נוספות כמו בדיקות הדמיה ובדיקות שמיעה.

מקרים שונים בהם עוסקת רפואת האף אוזן גרון:

–          הפרעות בגרון ובדרכי הנשימה.

–          חן ושפה שסועים.

–          גושים ו\או נקבים באזור האפרכסת, הפה, הפנים והצוואר.

–          בעיות של ליקוי שמיעתי ובעיות של נוזלים המצטברים באוזניים (לרבות מקרים של דלקות אוזניים חוזרות ונשנות).

–          אי ספיקה של החך.

–          דלקות בשקדים.

–          בעיית נחירות והתפתחות תסמונת דום נשימה בשינה.

–          קשיי נשימה מהאף והתפתחות נזלת כרונית.

–          בעיות סינוסיטיס.

–          מחלות אף.

–          מחלות אוזניים.

–          גידולים סרטניים במיתרי הקול.

–          גידולים סרטניים בלשון.

–          ועוד…

דרכי הטיפול המוצעות במקרים של רפואת אף אוזן גרון תהיינה תלויות כמובן בחומרת המקרה הנדון. כך למשל, טיפולים תרופתיים ו\או אנטיביוטיים עשויים להיות אפקטיביים עבור בעיות של דלקות בגרון ובאוזניים. במקרים מורכבים וחמורים יותר כמו פוליפים באף או חלילה גידולים סרטניים, יתכן ויהיה צורך בביצוע ניתוחים כירורגיים ובטיפולי הקרנות וכימותרפיה נקודתיים.

בין אם מדובר באבחון ו\או בטיפול בבעיות אף אוזן גרון כאלה ואחרות, הרופא המטפל נדרש  לפעול במקצועיות עפ"י הסטנדרטים והנורמות המחייבות של תפקידו. ככל שלא יגדיל לעשות כן, יתכן ותקום נגדו עילה להגשת תביעה על רשלנות רפואית.

אילו מקרים עשויים להיחשב כרשלנות רפואית בתחום רפואת האף אוזן גרון?

באופן כללי, כל התנהלות רפואית בלתי סבורה עלולה להיחשב לרשלנות רפואית ולהוות עילה להגשתה של תובענה משפטית. אם מתעורר חשד לגרימת נזק בריאותי כתוצאה מהתנהלות רפואית רשלנית (של צוותי טיפול\רופאים\מוסדות רפואיים), הדבר הראשון שמומלץ לעשות זה להתייעץ עם עורך דין מומחה שיש לו ידע וניסיון נרחבים בתחום הרשלנות רפואית.

 דוגמאות לרשלנות רפואית בתחום רפואת האף אוזן גרון:

 אבחון שגוי, מאוחר או אי אבחונם של מומים ומחלות שונות המתפתחים באזורי האף אוזן גרון (למשל – דלקות חמורות או גידולים שפירים\מאירים המופיעים בגרון, באף, באוזניים או בלשון).

  • התעלמותו של הרופא מההיסטוריה הרפואית של המטופל ו\או של משפחתו, והתעלמות מתלונות רפואיות שונות המועלות בפניו.
  • אי הפנייה לביצוע בדיקות נדרשות כמו בדיקות דם ובדיקות הדמיה, או גרימת נזק ברשלנות בעת טיפול באזורי האף, האוזן או הגרון.
  • אי פענוח\פענוח שגוי של בדיקות רפואיות (מצב אשר עלול להוביל למתן טיפול שגוי ולסכן את חייו של המטופל).
  • מתן טיפול תרופתי שגוי.
  • ביצוע פרוצדורות רפואיות בצורה בלתי מיומנת.
  • אי מתן הסברים מלאים לפני ניתוח: רשלנותו הרפואית של רופא אף אוזן גרון יכולה להתבטא באי מתן הסכמה מדעת בטרם ביצוע ניתוח כירורגי (כמו ניתוח פלסטי המתבצע באזור האף למשל). הרופא המנתח מחויב ליידע את המטופל בכל הפרטים הרלוונטיים לביצוע הניתוח, לרבות מידע על התועלות, היתרונות, החסרונות ועל גורמי הסיכון השונים הכרוכים בו. בנוסף, עליו למסור גם אינפורמציה על דרכי טיפול חלופיות. החשוב מכל, המטופל אמור לחתום על  טופס 'הסכמה מדעת' שמשמעותו היא הסכמה מבחינתו לביצוע מהלך הניתוח. אי החתמתו של המטופל על הטופס הנ"ל תהיה עשויה להיחשב לרשלנות רפואית גם ללא כל הוכחת נזק.

לאחר הפניה הראשונית לעורך דין מומחה, האחרון יוכל לסייע לכם באיסוף כלל התיעודים והאסמכתאות הרפואיות הרלוונטיות הנדרשות לצורך גיבושן וחיזוקן של טענות התביעה שבכוונתכם להגיש. השלב הבא והחשוב ביותר של תהליך התביעה, הוא קבלת חוות דעת רפואית ומקצועית של גורם מומחה. מטרת חוות הדעת היא לחזק את הטענה כי הרופא\הצוות המטפל פעלו בצורה בלתי סבירה ברמה המקצועית, וגרמו בכך לנזק בריאותי מסוים אצל המטופל.

מה הוא גובה הפיצוי שעשוי לפסוק בית המשפט בתביעות הקשורות לרפואת אף אוזן גרון?

מטופלים אשר נגרם להם נזק בריאותי עקב התנהלות רפואית רשלנית (כמו אבחון שגוי\מאוחר, מתן תרופות שלא לצורך, ניתוח שהתבצע בצורה בלתי מקצועית ועוד) יכולים לפנות לבית המשפט ולהגיש תובענה על רשלנות רפואית.

אם ייקבע על ידי ביהמ"ש (וזאת בהסתמך על הצגת התיעודים הרפואיים וחוות הדעת הרפואית של המומחה) כי הנזק הרפואי שנגרם למטופל הוא תוצאה של רשלנות רפואית, עשויים להיפסק לטובתם של התובעים סכומי פיצויים גבוהים מאוד (לעיתים גם מדובר בסכומים של מיליוני שקלים). גובה הפיצויים יהיה תלוי בחומרת הנזק אשר נגרם. כך למשל, אם נפגע הרשלנות הרפואית הוא אדם צעיר ונגרם לו נזק בלתי הפיך, הפיצוי יהיה גבוה יותר (הסיבה המרכזית לכך –  האדם הצעיר עשוי לסבול תקופה ממושכת יותר ממחדל הרשלנות.). באופן דומה, רשלנות רפואית אשר גרמה לפגיעה חמורה ביכולתו של המטופל לתפקד, תוביל גם היא להכרעה משפטית של דמי פיצויים גבוהים במיוחד.

במשרד עורכי הדין "מרקמן את טומשין" עורכי לדין לרשלנות רפואית המספקים שירותי ייעוץ, הכוונה וליווי משפטיים עבור מגוון נרחב במיוחד של נושאים. אחד מתחומי הליבה של עשייתנו, הוא טיפול משפטי במקרי רשלנות רפואית.

 עם ניסיון המתפרש על למעלה מ-5 עשורים, צוות המשפטנים לרשלנות רפואית המנוסה והמסור שלנו ידאג ללוות אתכם לכל אורך הדרך, עד למיצוי מלא של זכויותיכם!

יש לכם עדיין שאלות בנושא?
השאירו את שאלתכם ונשמח לעזור
שדה זה הינו חובה
שדה זה הינו חובה
שדה זה הינו חובה
לחיצה על ״שלח״ מהווה הסכמה למדיניות הפרטיות של החברה.
פרטייך נשלחו בהצלחה!
אנו נחזור אלייך בהקדם
רשלנות רפואית
המלצות

שני תודה רבה
אחרי כל הסבל שעברנו אצל הרופאים מצאנו אוזן קשבת רגישה ומקצועית אצלך.

אחרי שנים ארוכות של סבל בזכותך קיבלנו את הפיצוי שמגיע לנו ומעבר.

תודה רבה!!

קרא עוד
סיפורי הצלחה
קרא עוד
מן העיתונות
איך לבחור עורך דין לרשלנות רפואית
קרא עוד
המלצות

שני תודה רבה
אחרי כל הסבל שעברנו אצל הרופאים מצאנו אוזן קשבת רגישה ומקצועית אצלך.

אחרי שנים ארוכות של סבל בזכותך קיבלנו את הפיצוי שמגיע לנו ומעבר.

תודה רבה!!

קרא עוד
סיפורי הצלחה
קרא עוד
מן העיתונות
קרא עוד
אולי יעניין אותך
רוצים לקרוא על עוד
תחומי עיסוק של המשרד
לחיפוש מאמרים לפי תחומי עניין
אודות המשרד
פנו אלינו לקבלת
ייעוץ אישי ללא התחייבות

השדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה

שם מלא הינו חובה
טלפון הינו חובה
שדה זה הינו חובה
לחיצה על "שלח" מהווה הסכמה למדיניות הפרטיות של החברה.
פרטייך נשלחו בהצלחה!
אנו נחזור אלייך בהקדם
יצירת קשר ודרכי הגעה למשרד

כמשרד מוביל בייצוג לקוחות פרטיים, מרקמן טומשין ושות' מעניקים שירותים ללקוחות בכל רחבי הארץ, בפריסה ארצית של סניפים:

למימוש זכויותיך בעזרת אחד
ממשרדי עורכי הדין המובילים בישראל

השדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה

שם מלא הינו חובה
טלפון הינו חובה
שדה זה הינו חובה
פרטייך נשלחו בהצלחה!
אנו נחזור אלייך בהקדם